HIF-ölen från
Helsingborgs Bryggeri
Tura, öl och att titta på fotboll. En kombination som passar väldigt bra ihop. Därför var det självklart för Forsea och Helsingborgs Bryggeri att ta fram en särskild HIF-öl tillsammans med HIF. Lika självklart var det att vi på Jakobsson Addemotion skulle formge etiketterna – vi har ju varit bryggeriets byrå från start.
Säg Namaskara
till Pratibha

Säg Namaskara till Pratibha som är vår nya stjärna på allt som har med digital kommunikation och annonsering att göra. Pratibha har över tio års erfarenhet av hur man optimerar annonskampanjer i sociala medier och har jobbat med detta i både Indien, England och USA innan hon började hos oss på Jakobsson Addemotion.
Google Ads – kom igång med vår checklista
Vi har tagit fram en checklista för dig som vill komma igång med SEM (Search Engine Marketing). Skaffa dig grundkunskaper om ämnet och kom igång enkelt med våra 10 steg.
Workshop om digital marknadsföring
Är du intresserad av att lära dig hur man annonserar på sociala medier och Google? Vi förbereder en utbildning i ämnet och vill sondera intresset bland våra kunder. Kan det vara intressant för dig och ditt företag? Detta är enbart en intresseanmälan, du förbinder dig inte till något.
Pantrarna på nätet blir fler och fler

Det är lätt att förknippa mobilsurfande med de yngre generationerna. Men glöm inte att de äldre också finns på nätet. I en ny undersökning visar Demoskop att mobilsurfandet bland de som är 60+ har ökat med 58 procent, vilket är dubbelt så mycket som i kategorin 18- till 30-åringar. Här är tre saker att tänka på om du vill nå de grå, hungriga pantrarna med din marknadsföring.
1. Se över dina målgruppsinställningar på Facebook för att göra den till en effektiv kanal att nå äldre kunder. 53 procent av 40-talisterna och 65 procent av 50-talisterna använder Facebook.
2. Videotittande ökar snabbt bland äldre. Använd rörligt material och se till att du syns i samband med innehåll för en äldre publik, exempelvis matlagning.
3. Äldre anser att ökad skärmtid har en positiv inverkan på deras livskvalitet. Det talar för att deras digitala närvaro kommer att fortsätta öka. Ha alltså de köpstarka pantrarna i bakhuvudet när du planerar dina marknadsföringssatser. Även på nätet.
Jakobsson Addemotion
Kullagatan 3
252 20 Helsingborg
+46 42 400 14 01
info@jakadd.se